Aakomst en eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu Aakomst en eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu

Aakomst en eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sara

28 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Bangkok

Oef geland, we zijn er. (zonder overgeven - propere zakjes meegenomen voor in de auto ingeval van migraine aanval)
Douane, valiezen ophalen. Vanuit de vlieghaven met de metro naar ons hotel. De metro en de skytrain zijn net rijdende frigo's zo koud in verhouding met de buitentemperatuur. Amai wat is het warm buiten en al die geuren - uitlaatgassen, riool, vlees, kip, groenten, kruiden, ...
Om 9 uur kwamen we aan in ons eerste hotel Alofthotels. Heel mooi en moderne kamer. Over een half uurtje zou onze kamer klaar zijn. Dan maar even rusten op het dakterras op verdieping 10 met zwembad en fitness. Mooi zwembad, infinitypool, met ramen op het uiteinde. Je kan de stad van op het 10de verdiep zien, heel speciaal uitzicht. Kamer is klaar, we kunnen gaan kijken, op naar verdieping 22. Ja en dit is nog niet het hoogste verdiep. We gaan ons een uurtje neer leggen, maar dat zijn er 3,5 geworden. Douchen, omkleden en vertrekken, richting Chatuchak (mark die enkel vandaag open is). Een terrasje gevonden, annex restaurant om te eten. Viscakes, gebakken scampi, kip met groenten en noedels, kip met groenten en gebakken noedels. Allemaal heel lekker en zeker genoeg. Dit zal elke dag nu op het menu staan.
Terug met de "rijdende ijskast naar het hotel. Lekker gaan zwemmen. Gezwommen in het donkel, met een stad vol lichtjes rond ons. Wat gaan we nu nog doen, naar een avond markt Pathpong, met de tuktuk. Leuke ervaring in zo'n ding zitten. Door het drukke verkeer, met lekker de wind in je gezicht. In pathpong hebben we dan nog wat rond gewandeld, een straat (een hele straat) met enkel mannelijke strippers ... Te voet terug naar de "rijdende ijskast" en dan nog eens een stukje te voet naar het hotel. Hier nog even iets drinken in de bar en nu lig in mijn bed (voor de 2de maal mijn verslag te tijden vorige wou niet opslaan). Nu gaan de lichten en uit en de ogen dicht. Tot morgen.

• 29 Juli 2013 - 14:17

Macoye Pool:

verslag gelezen mooie indruk nog fijn verderMoeke en Opa daag

• 30 Juli 2013 - 02:18

Sarah:

Ik krijg nu al zin om je achterna te reizen!