Duiken rond Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu Duiken rond Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu

Duiken rond Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sara

04 Augustus 2013 | Thailand, Koh Tao

Vroeg gaan ontbijten, want een busje komt ons halen om 8u30. We gaan vandaag duiken. Marc heeft een SDD (suba diving dicovery) een soort initiatie duik genomen, omdat het voor mij meer dan 1 jaar geleden is, moet ik opfris duik doen en ik heb er nog eentje bij genomen, anders moet ik op de boot wachten. En boten en ik gaan niet goed samen. De duiken waren super. We werden gebracht naar de divesites (Japenese Garden en Red Rock) met een snelle motorboot. Het opfris gedeelte was snel voorbij. Wat is het onderwater toch mooi. Een vis heeft me zelfs in mijn vin gebeten (triggerfish). We hebben 2 duiken gedaan, de eerste tot 5 meter, de tweede tot 16 meter. De eerste duik, was de zichtbaarheid veel minder, dan bij de tweede duik. De zon reflecteert op de plankton en daardoor is de zichtbaarheid minder, maar daarom niet minder mooi. De anemonen hebben allerlei kleurtjes, paars, geel, groen, blauw. De vissen heb je in alle maten en kleuren. De boottocht was op ruwe zee, dus ik voelde nog uren later toen ik op land was. We werden op ons eigen strand afgezet, fantastisch gewoon. 's Avonds weer naar het stadje, lekker gegeten. De kunst is om een gerecht te vinden dat goedkoper is dan 100 Bat. Als je gewoon Thai eet is dat heel goed te doen. In de buurt van het hotel is het rond de 120-150 Bat.

• 11 Augustus 2013 - 20:24

Sarah:

Zo jammer dat mijn oren het duiken of zelfs onder water zwemmen nt toelaten. Klinkt allemaal als een reportage v National Geographic!