Chiang Mai vliegtuig Bangkok nachttrein Chumphong - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu Chiang Mai vliegtuig Bangkok nachttrein Chumphong - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu

Chiang Mai vliegtuig Bangkok nachttrein Chumphong

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sara

02 Augustus 2013 | Thailand, Chumphon

Na het ontbijt met de taxi naar de luchthaven van Chiang Mai. Alles verloopt vlot en stipt.
Luchthaven Bangkok (oude luchthaven) - mensen zijn naast de startbaan aan het golfspelen. We hadden dat de vorige keer bij het opstijgen ook gezien, maar waren niet zeker.
Vanuit de luchthaven hebben we een derde klasse trein genomen naar Bangkok centrum station (voor 20 Bat per persoon). Onze koffers konden nauwelijks door de deur. De ramen waren allemaal open, ook de deuren. Een bommeltrein, wiebel waggel naar het centrum van Bangkok. In het station moesten we nog een tijdje wachten voor we onze nachttrein konden nemen naar Chumphon. Marc gaat nog even vragen of we onze trein niet later konden nemen, maar die was volzet. Dan toch maar vertrekken om 17u. We hebben nog even tijd om te gaan eten in het station (foodcorner). Enkel het gewokte eten zag er goed uit, dus hebben we beiden dat genomen. Voor 80 Bat onze buik vol. De nachttrein omgestapt en klaar om te vertrekken. Een klein kamertje met een zetel, deze zetel kan om gevormd worden tot 2 bedden (boven elkaar). Rond 19 u is het tijd om te gaan slapen. Marc is super gelukkig dat hij in een stapelbedje kan slapen. Ze komen ons bed opmaken. Ik ben vandaag beginnen te lezen in mijn boek (e-reader) Blauwe Maandag van Nicci French. Na de treinrit ben ik al 150 bladzijden ver, dus ik heb niet veel kunnen slapen. Een trein maakt veel lawaai. Wij zouden afstappen op de 8ste stopplaats rond kwart na 1 's nachts. Maar de trein stopt telkens als er een tegenligger op komst is. Dus tel maar zeker een 8-tal extra stopplaatsen. In Hua Hin (half weg) hadden we al 20 minuten vertraging. In Chumphon kwamen dus met ongeveer 20 minuten vertraging aan. Niet erg, want hier moeten we nog tot 6 uur wachten, om de bus te nemen naar de overzetboot naar Koh Tao.

• 04 Augustus 2013 - 03:43

Sarah:

Marc is blij met een stapelbed???

• 05 Augustus 2013 - 08:34

Marc En Sara :