Chiang Mai met de toeristenbusje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu Chiang Mai met de toeristenbusje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu

Chiang Mai met de toeristenbusje

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sara

01 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vroeg bed uit, lekker ontbeten en dan de bus op met nog een aantal toeristen. Onze gids Danny, ik vermoed een student gaf al de uitleg in de bus, niet altijd duidelijk te verstaan. Hij geeft uitleg over de dingen die we gaan bezoeken. Op het einde zei hij "if you have question, ak me". ZIjn Engels was niet zo goed en zijn humor heel raar. De eerste stopplaats Mae Rim Orchid Farm en Butterfly farm. De gids gaf uitleg hoe ze de orchideeën kweken. Daar hangen ze de bloemen zonder aarde gewoon aan haken, de vochtigheidsgraad is zo hoog dat ze hun vloeistof uit de lucht halen. De vlinders zitten in een vlindertuin, ze vliegen vrij rond. Op naar de volgende stopplaats. We bezoeken een tempel in een grot Chiang Dao Cave. Toen we buitenkwamen begon het te druppelen, daarna een zondvloed aan regen. We eten daar onder een afdak in de gietende regen. We merken er nauwelijks iets van. Het eten is zoals altijd verrukkelijk. Verder hebben we nog een aantal volkeren bezocht: Akha, Lahu, Palong, White Karen, Long Neck en Long Ear. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit helemaal juist is. Ik denk dat Palong een plaats is. De rest zijn stammen. We waren rond 17 uur terug in het hotel. Douche,klaar maken en wat later waren we weer weg naar de avondmarkt te voet deze keer. Alles is op wandelafstand, dus zeer goed te doen. Teug in de foodcorner gaan eten. Niet te laat ons bed in, want morgen wordt een zeer lange dag.