Chiang Mai met de fiets - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu Chiang Mai met de fiets - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marc en Sara - WaarBenJij.nu

Chiang Mai met de fiets

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sara

31 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

We lezen vandaag in de krant dat de stranden van Koh Samet vol olie liggen. Gelukkig staat dit niet op onze reislijst.
Op aanraden van reisgidsen en ook het plaatselijk personeel hebben we een fiets gehuurd. We zouden gaan geocachen, zeker genoeg caches op korte afstand, maar helaas pindakaas, mijn gps heeft hier totaal geen ontvangst. Met één enkele halve satelliet zal het niet gaan, volgens GPS ben ik nog steeds in Hasselt ;-). Oke, change of plans (plannen veranderen). De fiets is echt ideaal, normaal gezien regent het altijd in Chiang Mai, er hangen zelfs paraplu's in de kleerkast. Maar vandaag is het uitzondelijk mooi weer en is het dus op de fiets lekker winderig. We zijn door de stad gereden opzoek gegaan naar de mooiste tempel, Wat Phra Sing, gelegen in de oude binnenstad. De oude binnenstad is een vierkant de binnenring (of beter gezegd de binnenvierkant) rij je linksom, de buitenkant rechtsom. In het noorden, oosten, zuiden en westen heb je telkens een oude poort, de hoeken zijn ook er ook nog. Aan de noorderpoort, komen we nog een Wat tegen. We zijn dan naar het noorden gefietst, om naar Trial Museum te gaan, ook een aanrader van de reisgidsen. Na wat misrijden, want niet alles is hier even goed aangeduid en de lokale bevolking spreekt weinig tot geen Engels, het museum gevonden. Dit wat gesloten. Jammer dan maar naar de Village (soort Bokrijk), deze was in aanleg (onze voetafdrukken staan in het betonnen pad, dat net gegoten was). Terug op de fiets nog een Wat gaan bezoeken - ze lijken allemaal op elkaar. Fietstocht was heel fijn, na het hotel (douche en ons omkleden), met de fiets naar de avondmarkt. Deze ligt buiten de stad (westelijk). In de foodcorner hebben we lekker gegeten. Ik ben vandaag niet zo op mijne kilo, dus niet te lang blijven hangen op de avondmarkt. We hebben er een galerij gevonden met allemaal kunstenaars, mooie dingen gezien. Niet te laat ons bed in, want morgenvroeg vertrekken we op tocht met een busje.

  • 04 Augustus 2013 - 03:37

    Sarah:

    Wat is een WAT?
    En hey, wij hebben ons vliegtuig gemist, afgelopen donderdag, dus welcome to the club.
    Durf nu nt te gaan slapen uit schrik dat ik wekker weer nt hoor.

  • 06 Augustus 2013 - 13:27

    Marc En Sara :

    Wat is een tempel complex, een verzameling van gebouwen. Vliegtuig had ik gelezen op Birgit haar fb. Dat zou mij overkomen, hoepel mijn kinderen zouden mij wakker maken, zeker Sien.

  • 06 Augustus 2013 - 13:27

    Marc En Sara :

    Wat is een tempel complex, een verzameling van gebouwen. Vliegtuig had ik gelezen op Birgit haar fb. Dat zou mij overkomen, hoepel mijn kinderen zouden mij wakker maken, zeker Sien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marc en Sara

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 5183

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Stedentrip USA (Noord-Oost)

26 Maart 2016 - 03 April 2016

Curaçao

17 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Mobilhome door Europa

20 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

portugal penacova

19 December 2013 - 27 December 2013

Abu Dhabi

27 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Thailand en Singapore

Landen bezocht: